FitLady HIIT

Najefekívnejšie cvičenie pre tie najodolnejšie FitLadies! ♡
Nechce sa mi Čítať, chcem ísť rovno cvičiť!

Prečo práve HIIT ?

HIIT tréningy už nie sú žiadnou horúcou novinkou tohto roka, avšak osobne sa mi tento typ tréningu osvedčil najviac, najmä keď som sa chcela dostať do formy naozaj rýchlo. Rozhodla som sa preto urobiť 6 cvičení vo forme HIIT, ktoré sú vysoko efektívne a som si 100% istá, že ti prinesú tie najlepšie výsledky. Nechcem znieť, ako nejaká teleshopingová reklama, preto ti na rovinu poviem, že to nebude ľahké a naozaj sa popritom nedá scrollovať instagram. Budeš musieť zabudnúť na najlepšiu ženskú vlastnosť, multitasking, a 30 minút sa naozaj sústrediť len na seba a svoj dych. (Prosím, skús ma pritom nepreklínať, aj ja sa tam potím s tebou!) Len dýchaj a pamätaj si, že naozaj nie je dobrý nápad, hádzať tú činku do monitora. :)

Osobne ma však táto intenzívna forma cvičenia naozaj baví a verím, že sa mi podarí moje nadšenie preniesť aj do tvojej obývačky. ♡

S vytváraním cvičebných videí na Youtube som začala v roku 2016 a mala som pocit, že po určitom čase sú moje cvičenia výkonostne zvládateľné pre každého, kto sa venuje pohybu na pravidelnej báze. Tentoraz som laťku chcela posunúť o čosi vyššie a pripraviť sériu cvičení pre moje pokročilé publikum. Všetci sa chceme posúvať, rozvíjať a z času na čas máme chuť aj na poriadnu výzvu! Preto som sa rozhodla ísť touto cestou. Pripraviť dlhšie tréningy, vytvoriť náročnejší plán, ktorý ti dovolí vidieť výsledky oveľa rýchlejšie. Zároveň ti prinesie ten úžasný pocit na konci, ktorý sa dostaví jedine vtedy, ak je pre nás niečo prekvapivo ťažké. Vtedy máš chuť zakričať: „JA SOM TO DALA!“

O čom ten HIIT vlastne je ?

HIIT je skratka pre vysoko intenzívny intervalový tréning (Hight Intensity Interval Training), ktorý sa podľa posledných výskumov javí ako tá najefektívnejšia a najrýchlejšia cesta k zdravému chudnutiu, pričom si zachováme aj našu krvopotne získanú svalovú hmotu.

Je to tréning zameraný na rozvoj kondície a spaľovanie tuku, založený na striedaní vysoko intenzívnych sérií (ako napr. šprint) s nízko intenzívnymi oddychovými sériami (ako napr. pomalá chôdza).

Počas vysoko intenzívneho intervalu, ktorý môže byť v rozsahu 30 sekúnd až 5 minút, makáme naozaj naplno. A tým myslím, naozaj NAPLNO. Po jeho skončení naozaj dychčíme ako taký mopslík v 40 stupňových horúčavách.

Po týchto dych berúcich a super vyčerpavajúcich 30 sekundách, príde spása v podobe 15-sekundového až 2-minútového oddychu. Čas oddychovej fázy závisí od toho, aký dlhý bol intenzívny interval. Najúžasnejšie na tomto cvičení je však to, že nám takýto tréning nezaberie viac ako 15 až 30 minút, pričom spálime viac kalórií ako počas jednej hodiny šľapania v miernom tempe na stacionárnom bicykli! Hip hip HURÁÁÁ! :) Plus nie je to taká NUDA!

HIIT tréning sa odporúča cvičiť 3X do týždňa. Myslím, že tie zvyšné 4 dni, budeme naozaj potrebovať na relax a nabratie psychických síl na ďalší tréning. Samozrejme, Ludwigove prechádzky 3X denne absolvujeme! Je to mopslík, takže o intenzívne HIIT tempo určite nepoôjde.

 

Prečo je HIIT taký efektívny?

NIE JE TO NUDA 

Možno to nie je žiadny super vedecký dôvod, a niektorá z vás sa možno čuduje, prečo je vlastne tento 
bod na prvom mieste. Teraz s vami budem zdieľať jedno tajomstvo. Prísne tajné a bežnej verejnosti nedostupné! :)

Najefektívnejší tréning je ten, ktorého sa zúčastníme. Táto veta je naozaj prevratná takže ešte raz: Najlepší tréning na chudnutie je ten, ktorý si ODCVIČÍME. Takže najdôležitejšie je, aby nás aspoň trochu BAVIL.

Behať hodinu vkuse na bežiacom páse, hypnotizovať obrazovku s časom a počtom kalórií a robiť to isté dookola po zvyšok života – to sa mne osobne zdá ako najväčšia nočná mora. Samozrejme, aj ja si idem niekedy rada zabehať a prevetrať si hlavu, ale nie je to môj najobľúbenejší prostriedok na chudnutie a udržanie si postavy.

Moje HIIT tréningy sú rôznorodé, zábavné a zničujúce. Cvikov, ktoré môžeme robiť vo vysokých intervaloch je neúrekom. Prečo sa potom sústrediť len na beh a bicyklovanie, ak to nie je práve tvoja šálka kávy?

ZRÝCHLENIE METABOLIZMU

Vedela si, že po každom cvičení a fyzickej námahe pokračuje zvýšené spaľovanie kalórií aj počas oddychu, napríklad aj keď sa vyvaľuješ na gauči a pozeráš svoj obľúbený seriál? :)
Podobne ako motor auta zostáva po skončení jazdy horúci a potrebuje určitý čas na schladenie, aj naše telo sa po tréningu potrebuje dostať naspäť do “normálu”. A na to potrebuje energiu!

Keďže po každom vysoko intenzívnom intervale lapeš po dychu, organizmus sa dostáva do stavu kyslíkového deficitu, ktorý sa počas oddychovej fázy snaží doplniť. Organizmus sa spamätáva z vysokej záťaže a spaľuje kalórie navyše. // Čo je super, pretože vďaka tomu rýchlejšie chudneme! :) (poznámka redakcie haha)

Tento fyziologický jav sa nazýva zvýšená spotreba kyslíka po záťaži (z ang. EPOC: Excess Post-exercise Oxygen Consumption). EPOC je teda množstvo kyslíka, ktoré potrebujeme na to, aby sa naše telo dostalo do normálu – pokojovej úrovne metabolizmu, do tzv. homeostázy.
Toto sa, samozrejme, deje po každej fyzickej záťaži, ale po HIIT forme tréningu je tento efekt DVOJNÁSOBNÝ v porovnaní s klasickým kardio tréningom.

VIAC ZA KRATŠÍ ČAS

Pravdepodobne nám je všetkým jasné, že hocijaký pohyb je zdraviu prospešný a ak chceme byť zdravé a krásne, nie je dobré sa mu výhýbať. Je to 100% na tebe aký druh cvičenia si vyberieš, ale ak by som ti mala poradiť ten najefektívnejší a časovo najúspornejší, jednoznačne to bude HIIT. Akékoľvek cvičenie nám pomáha so spaľovaním tukov, budovaním vytrvalosti a krásnej štíhlej línie. Ak to chceš dosiahnuť v čo najúspornejšom čase a byť, čo najskôr bikini ready, HIIT je tvoj HIT tohto leta :).

O výhodach HIIT formy tréningu by som mohla napísať esej, ale radšej si ideme jeden zacvičiť a po nejakom čase posúdiš sama, aké výsledky ti prinesie. Čo ty na to FITLADY ? :)

 

Cvičebné videá

Dokopy to bude 6 cvičebných HIIT videí, ktoré vydám postupne, každý pondelok o 17.00. Videá sa ti zobrazia až po prihlásení na stránke, ale sú samozrejme ZADARMO! Plán je cvičiť 3X do týždňa HIIT pre tie najlepšie výsledky. Budeme používať aj závažia, ale ak to bude pre teba príliš náročné, vystačiš si aj bez nich! Efekt cvičenia budeš určite cítiť.

Teším sa na naše spoločné stretnutia na podložke, drahá FitLady! ♡